Alla inlägg den 20 februari 2008

Av therese åkerberg - 20 februari 2008 20:58

Jag är totalt jävla slutkörd.


Först va Marie här och hälsade på me lille hunden på en kopp kaffe, otroligt roligt att få se henne igen!!

Sen packade jag ner träningskläder och gick ner på Ego och tränade, sen lite solning, sen promenad hem!

Har ätit mat, kastat in en maskin, väntar på att den sista ska bli klar.

Imorgon ska jag ta tåget hem te Ljunga, plugga klart de sista. Sen te älsklingen... o vara där i helgen!!


Skulle egentligen till Linda med Elin och titta på film men jag hann fan inte med mig riktigt, snälla Elin ska komma senare och plocka upp mig, måste åka på macken och köpa SNUS.


Jag hoppas på sömn inatt efter bara 2 timmars sömn natten som va....


Imorgon blir det upp vid nio, spinning kl tolv, och sen två-tåget!



Ha en bra kväll!!!


Av therese åkerberg - 20 februari 2008 03:19

  • Undvik träning före läggdags, det sätter igång stresshormonerna som tar ett tag att lägga sig
  • En tung middag gör dig sömnig direkt efteråt men håller dig vaken på natten för att magen håller på att arbeta. Av samma anledning ska man heller inte äta något precis innan man ska lägga sig.
  • Se till att det är mörkt. Skaffa mörka gardiner och se till att blinkande lampor eller lysdioder stängs av.
  • Se till att det är tyst (om du kan påverka det). Det är bättre att gå upp ur sängen och stänga av den irriterande droppande kranen, datorfläkten eller säga till den stökiga grannen. Irritation och sömn går inte ihop.
  • Undvik att titta på TV precis innan du ska lägga dig. En spännande film är svår att slita sig ifrån och man är då vaken längre än man bör. En spännande film eller alltför engagerande film kan också sätta igång stress.
  • Sov svalt

  • Ja hörni, då va klockan halv 4 då, jiiipppiiii!!! Jag la mig i sängen vid elva, och har legat och vänt, vridit och snurrat fram till nu...

    Jag ska upp om 2,5 timme...ännu mer jiiiippiiii



    Idag har jag städat, TRÄNAT, pluggat.... men här sitter jag och är förbannad på min förbannade jävla fitt-hjärna som går på högvarv om helt jävla simpla saker som smink, kläder och disk...och inte vill somna...Jag måste ju skratta åt mig själv, haha! Jag sitter här, inlindad i täcket och är så arg så jag inte vet varken ut eller in, men vad hjälper de? Inget alls, snarare tvärtom =)


    Jag ska nog bara acceptera läget, inse att jag inte kommer ta mig upp på praktiken imorgon, utan att jag får ställa klockan på nio, ta mig upp och göra de bästa utan situationen.

    Men gud, låter som att jag håller på att dö... haha! Men det är inge roligt de här och det är så skönt att kunna beklaga sig här, jag skriver åt mig själv...Medicin eller hur !=)



    Och fattig är man å, fattigare än fattigast... Har fan inte en spänn, näe fy bevare mig...



    (#%/)&/(FNKJHNF(#/%)#

    Presentation

    Fråga mig

    0 besvarade frågor

    Kalender

    Ti On To Fr
            1
    2
    3
    4 5 6 7 8
    9
    10
    11 12 13 14
    15
    16
    17
    18 19 20
    21
    22
    23
    24
    25 26 27
    28
    29
    <<< Februari 2008 >>>

    Sök i bloggen

    Senaste inläggen

    Kategorier

    Arkiv

    Länkar

    RSS

    Besöksstatistik


    Ovido - Quiz & Flashcards