Direktlänk till inlägg 20 februari 2008

................................

Av therese åkerberg - 20 februari 2008 03:19

  • Undvik träning före läggdags, det sätter igång stresshormonerna som tar ett tag att lägga sig
  • En tung middag gör dig sömnig direkt efteråt men håller dig vaken på natten för att magen håller på att arbeta. Av samma anledning ska man heller inte äta något precis innan man ska lägga sig.
  • Se till att det är mörkt. Skaffa mörka gardiner och se till att blinkande lampor eller lysdioder stängs av.
  • Se till att det är tyst (om du kan påverka det). Det är bättre att gå upp ur sängen och stänga av den irriterande droppande kranen, datorfläkten eller säga till den stökiga grannen. Irritation och sömn går inte ihop.
  • Undvik att titta på TV precis innan du ska lägga dig. En spännande film är svår att slita sig ifrån och man är då vaken längre än man bör. En spännande film eller alltför engagerande film kan också sätta igång stress.
  • Sov svalt

  • Ja hörni, då va klockan halv 4 då, jiiipppiiii!!! Jag la mig i sängen vid elva, och har legat och vänt, vridit och snurrat fram till nu...

    Jag ska upp om 2,5 timme...ännu mer jiiiippiiii



    Idag har jag städat, TRÄNAT, pluggat.... men här sitter jag och är förbannad på min förbannade jävla fitt-hjärna som går på högvarv om helt jävla simpla saker som smink, kläder och disk...och inte vill somna...Jag måste ju skratta åt mig själv, haha! Jag sitter här, inlindad i täcket och är så arg så jag inte vet varken ut eller in, men vad hjälper de? Inget alls, snarare tvärtom =)


    Jag ska nog bara acceptera läget, inse att jag inte kommer ta mig upp på praktiken imorgon, utan att jag får ställa klockan på nio, ta mig upp och göra de bästa utan situationen.

    Men gud, låter som att jag håller på att dö... haha! Men det är inge roligt de här och det är så skönt att kunna beklaga sig här, jag skriver åt mig själv...Medicin eller hur !=)



    Och fattig är man å, fattigare än fattigast... Har fan inte en spänn, näe fy bevare mig...



    (#%/)&/(FNKJHNF(#/%)#

     

    Från
        Kom ihåg mig
    URL

    Säkerhetskod
       Spamskydd  

    Kommentar

    Av therese åkerberg - 23 maj 2008 12:22

    Har bytt blogg! Gå hit istället....   www.theresiiia.blogg.se ...

    Av therese åkerberg - 22 maj 2008 15:16

    Har suttit och skrivit från halv 9 imorse till halv 3 idag, med 45 min rast. Jag har ont i mina fingrar! Jag är iaf nöjd med min skrivning, jag är glad om jag får ett G! Vill verkligen inte göra om hela proceduren! Man känner sig så jäkla nöjd efterå...

    Av therese åkerberg - 21 maj 2008 22:20

    Fyller hela 47 år idag! Hujeda mig vad tiden går, snart 50 :P   Han trodde iaf att jag hade glömt bort hans födelsedag, så han ringde mig då jag och Johan satt på torget och pluggade som svin, och frågade med en lite mesig röst om jag hade glömt hans...

    Av therese åkerberg - 21 maj 2008 01:18

    Jag är bara människa.   Ibland undrar jag vad livet går ut på? För ibland känns alls så himla meningslöst. Har iaf pluggat som en idiot, då jag ska tenta av 2 kurser på Torsdag, är verkligen toknervös!!!! Jag hoppas jag klarar det. Jobbet ringde ida...

    Av therese åkerberg - 19 maj 2008 01:38

    Life's going by me. And still I say, Oh God! I'm making the same mistakes. Low? I'm on empty. Try to erase all the bad times. Free? I don't seem to be. My soul remains tied to your life. Every breath you breathe deep, I feel you circu...

    Presentation

    Fråga mig

    0 besvarade frågor

    Kalender

    Ti On To Fr
            1
    2
    3
    4 5 6 7 8
    9
    10
    11 12 13 14
    15
    16
    17
    18 19 20
    21
    22
    23
    24
    25 26 27
    28
    29
    <<< Februari 2008 >>>

    Tidigare år

    Sök i bloggen

    Senaste inläggen

    Kategorier

    Arkiv

    Länkar

    RSS

    Besöksstatistik


    Ovido - Quiz & Flashcards