Alla inlägg under april 2008

Av therese åkerberg - 30 april 2008 10:35

Gävle va skitkul, lite katastrofer men de hör väl till!! Skit trevliga människor, mkt.


Ah, känner att jag inte har någon fantasi idag, har inget att komma med riktigt. Hjärtat har gjort illa handen så han e sjukskriven, och är här hos mig hela tiden :) iih. Men idag ska han åka upp till Ånge och åka till nån stuga och grilla o dricka öl, men jag har beslutat mig för att stanna hemma i Sundsvall.

De blir lite fest för mig ikv också, lite nytt, lite gammalt . . . .


Jag kan verkligen berätta allt för Johan, igår hade jag en inte så bra dag så jag bara la mig i hans famn o grät ut så jag blev alldeles svart under ögonen av all mascara, och kände mig trygg och avslappnad med det.

Det är nästan så att jag inte vill va ifrån han en dag/kväll heller :) Men man måste ju va ifrån varann ibland också!


Nu e hjärtat och handlar frukost på coop, så jag ska väl duka fram lite tills han kommer tibax :)



HeejSvejjs!

Av therese åkerberg - 24 april 2008 21:55

Äntligen helg! Tack och lov!


Kom nästan nyss hem från jobbet, vilken jääävla kväll alltså! Tror inte jag har suttit ner i en sekund ens.

Och skola hela dagen, den va därimot helt ok!


Imorgon ska jag till läkarn igen, vid 8, sen ut till Birsta och hämta Johans telefon hos Linda på restaurangen, sen hem igen och packa, därefter kommer Johan och hans pappa hit, slänger av lite saker och sen skjussar hans pappa oss ner till tågstationen och vi beger oss till Gävle över en kväll =) Vi ska ner till nån polare till Johan, äta god mat och så! Trevligt, och vi åker hem på lördag morgon!!


På Måndag börjar min praktik, 4 veckor framöver. Ska vara i hemtjänsten inne i stan, de ser jag fram emot!



Nu ska jag dricka en kopp te och kura ner mig i sängen och läääängta tills imorgon då jag får pussa och krama på mitt hjärtegull =) En massa kärlek till dig älskling!!!!!




Uppda....


Jag prover lite kläder i garderoben som bara ligger och dammar... och jag har hittat en fin outfit för imorgon! MEN....(alltid de där "MEN";et...), jag fick verkligen kämpa för att dra på mig mina svarta byxor som jag hade för 3 år sen, jag har som en liten balong-halv klänning över... så kärlekshandtagen och magen som hänger över syns inte, haha... men det är fan inte skönt att sitta ner känner jag.... Får se, faaan vad jag hatar de där... de märks ju då man går i affärerna också... jag låssas ta en small/medium för att de KANSKE går på, men jag behöver fan large nu, fan helvete alltså!


Vet ni? Jag tänker sätta mig ner nu och skriva en lista på vad jag ska storhandla hem till kylskåpet i helgen...

Fan skriv lite pusch kommentarer så att jag får lite knuffar i ryggen varje morgon jag sätter mig här och läser! Inget: "Men du e fin som du är".... utan nå annat.... så att jag får motivation!



Hejdå!

Av therese åkerberg - 23 april 2008 23:42

jag kan inte sova!


Städningen klar, har till och med stått och strukit gardiner och bytt här i vardagsrummet, grönt e skönt!! Kanon fint blev det. Sen tog jag fram mina gröna stenar och la i ljusen på vardagsrumsbordet, så matchande;)


Imorgon blir det skola hela dagen, med lite redovisningar och föreläsningar, sen direkt efter skolan får jag tokcykla ner på jobbet och jobba hela kvällen. Kanon!


Nu ikväll har jag pratat med min älskade vän East, han kommer hem på sista, så då jäklar ska vi ses! Vi har inte setts sen han kom ner och hälsade på mig i Huddik, och då gick vi på bio och jag fick en jääävla utskällning, hahahahaha! Well, jag hoppas då på finväder så man kan sitta ute och grilla, de e sommar de!!!


Jag och hjärtat ska åka på en roadtrip i helgen, ska bli väldans trevligt! Mkt vi ska göra, planera in sthlm till syster hans och även snart Oslo-resa! Bara jag får vara me han så e jag nöjd, jag skulle lika gärna kunna åka till Bagdagd!! hah!



Nee, nu ska jag lägga mig och kika på CSI ... heeeers



Av therese åkerberg - 23 april 2008 17:07

Har jag tillbringat tiden hos halva dagen!:)

Vi skulle ha druckit kaffe, men så hade vi ingen mjölk, så frågar Elin mig om vi ska springa ner på macken och köpa de, men jag sa att de inte behövdes, att jag kan ta vatten istället, då säger hon; " Ja, men hehe, jag gjorde ju bara för din skulle för jag dricker egentligen inte, bara när du är med typ.." HAHA...men jag dricker inte heller kaffe egentligen, bara när du bjuder mig! Jag tror vi båda försöker spela vuxen eller nått ;)

Så de fick bli vatten ändå, och en massa planering inför sommarens första event :)


Jag har också vart in på Helex idag och skaffat mig en träningskort där ALLT ingår! 345 spänn i månaden, men det äre fan värt om man verkligen utnyttjar det! Känner mig helnöjd!

Dessvärre har jag insett att fy fan vad de kommer gå pengar denna månad, till massa jävla onödiga saker, men samtidigt nödvändiga. Hua vad jag aldrig mer ska bli student efter att jag är klar med denna utbildning, inte en chans i världen!



Ikväll blir städning med stort S, och förhoppningsvis så blir jag klar innan mitt älskade Greys anatomy börjar, för ikväll äre då ingen jäääävla bajshockey!



Näe, nu ska jag sätta in en ny skiva och poppa järnet samtidigt som jag städar! Tack för mig!

Av therese åkerberg - 22 april 2008 20:47

Mamma och syster fick mig på bättre humör när dom ringde o sa att dom va påväg ner!

Dom kom o hämta mig åsså for vi och titta på syrran när hon "prov-tränade" fotboll för en skola hon har sökt in på, mäkta stolt är jag! Sedan åkte vi och köpte oss en varsin ny ring som vi satte dit i läppen, både jag och syrran, lika som bär :) Sedan åkte vi ut till birsta och käkade kinamat och sedan blev det lite shopping! Pank som jag är så shoppade jag på mamma, eller ja... piercingsmycke, mat på kina, hårspray, bröd, SNUS, mjölk och skinkost och vi avslutade dagen med en glass :) Mkt mysigt!!!

Sedan planerade jag och mamma en tripp till Oslo till pappsen om några veckor, åsså tänkte jag dra med mig Johan såklart! Skönt att få komma iväg lite, och speciellt att få umgås med de bästa!



Ikväll blir det inte mkt, Desperate housewives, brotheres and sisters såklart... och en kopp te samtidigt som jag drar för persiennerna och kurar ner mig i sängen, och i pauserna måste jag läsa i boken medicinsk grundkurs...

Jo, sen ska jag leta fram Kay Pollack boken som Johans mamma ska få låna! Grymt bra bok måste jag få säga! Påminner mkt om Huddik, jag kan allt om Kay Pollack, haha!

Nej, nu får de va färdigt tramsat!



Hejdå!

Av therese åkerberg - 22 april 2008 09:55

Känner jag.


Varför kan inte jag vara som "alla andra"?

Jag tror fan inte på gud för fem jävla öre, varför behandlar han vissa bättre för då? De som säger att alla har samma förutsättningar pratar ju i nattmössan, för så är det fan inte i VERKLIGHETEN...


Jag måste inse saker, på riktigt . . . Och inte bara halvdant, jag vet bara inte hur? Varför gör vi "andra" samma sak om och om och om igen, men förväntar oss ett annat resultat varenda varenda vareviga gång? Kan någon tala om det för mig?



Varför skäms jag över att säga att jag mår dåligt? Eller skriva det här? Är det inte mänskligt att må dåligt? Min hjärna verkar inte tro det.

Det känns som att man gräver efter empati och uppmärksamhet nästan... Jag såg nu att det nästan är 100 pers om dagen som är här inne och läser, vilka det är kan man ju undra över, men roligt är det ju!


Nu ska jag dra täcker över huvet och hoppas på att vakna upp om 4 år.


HejDå.

Av therese åkerberg - 21 april 2008 13:16


Q-DANCE presenterar:

(hardstyle, hardcore mm)
Technoboy
The Darkraver
Luna
Brennan Heart
Wildstylez
Coone
Headhunterz Live
Hosted by: MC Ruffian


GODSKITCHEN presenterar:
(house, trance, techno)
DJ Shah
Greg Downey
Misstress de Funk
Kate Lawler
Neil Navarra


POLYSEXUAL presenterar:
(hardhouse, hardtrance mm)
Lisa Lashes
BK
Cally Gage
Mark H


TRANCECLUBBER presenterar:

(house, trance)
Super 8
Tab
Miika Kuisma
Mr A
Jace


BASEMENT & MONDAY BAR
AFTER HOURS FLOOR

(psy, house mm)
Berre
Core
Jamin Murphy
Geoff Gains

+ fler djs tillkommer

OUTDOOR DECK PARTY
(anything goes!)
DJs: TBA




Dessa ska jag se LIVE i slutet av maj, kommer bli sinnes-sjukt jävla roligt! Jag har valt bort att åka till Amsterdam och gå på diverse events, så då får man göra det bästa utav situationen eller hur =) 

Jag har fan inget att tillägga, mer än att jag blir brydd på mitt eget beteénde ibland. Det är inte lätt att vara människa alla gånger, men som jag har sagt förut, "Älska mig mest när jag förtjänar det minst".


Tur jag har Johan... han kommer snart hem från jobbet sitt och då blire massa kramkalas!




Hejdå 

Av therese åkerberg - 17 april 2008 23:54

Nu e jag på strålande humör igen =) Åkte med Anna uoo hit och hennes super trevliga syster!:)


Innan färden upp hit så lyckades jag först koka över mina små bönor, så jag har för tillfället en svart spis och ett golv med svarta prickar i hela köket (!). Nåväl, när jag väl hade kokat dom i 50 min så är dom fortfarande hård, men ajg hade ingen tid över att koka längre, så jag fick ha dom i fryspåsar o la in i frysen, hur bra och god dom där bönorna kommer att bli känns lite tveksamt alltså....

Sen när jag sitter ute i solen med all min packning och väntar på tjejerna, så sitter jag på min väska, och tänker att gud vad gott det luktar här ute, måste vara nån ventil i närheten och att nån tvättar eller duschar, för väldigt starkt luktade det. Efter några minuter börjar jag höra ett svagt "sus" ljud... och jag kollar ner och upptäcker att jag sitter precis just på min mouse-flaska... som jag hade använt nån enstaka gång, alltså fulla flaskan kvar... Och jag hade lagt den i ytterfacket på ena väskan, där jag hade små hål, som det pös ut i.... så där satt jag med en väskor full i skum, mitt ena smalben + sko och ingen hår-mouse kvar... Det va liksom grädden på moset på min fantastiska dag (?).


Ja, men bilresan upp va trevlig. Och det va så himla skönt att kliva in i Johans lägenhet och ställa in all väskor och lägga sig i sängen med han o kramas lite, och prata om dagens händelser. Efter det tog vi på oss jogging-kläder och joggade forsen runt, hua, konditionen är inte på topp men den ska upp, så äre bara. Sen gjorde vi en skitgod sallad med ädelost och vindruvor och åt majskolvar till det, super gott va det.

En sak jag har tänkt på, jag har alltid älskat vegitarisk mat... Och jag har lite krångel med min mage o så, både när det gäller mjölk och kött... (inte för att jag har haft funderingar på att bli vegan men).

Jag har börjat funderat lite på att bli vegitarian, faktiskt. Men det känns lite fjantigt när jag inte direkt har några argument emot att äta kött, utan då tänker jag mer på min mage och mina tarmar. För hur än det är så är det bättre att äta vegitarisk mat, om man vill vara skonsam mot magen. Sen äre ju bara att äta lite kosttillskott om så behövs.

Då jag va i Huddik så bodde jag med en tjej som va vegitarian, så det blev en hel del sån mat där. Och även när jag va i Portugal i 3 veckor, så blev det bara vegitariskt.

Jaa, jag är helt inne på det iaf. Jag överväger det faktiskt.



Nu har hjärtat mitt gått på jobbet och kommer inte hem fören 7 imorrnbitti, längtar tills han kommer o kryper ner bredvid mig!!=)

Och jag blir här ända tills på tisdag tror jag.


Så Emma? Jag är inte hemma förens då, är du kvar i Sundsvall då eller åker du tillbaks till Falun redan på Söndag? Hör av dig, min telefon går det inte att ringa ut på, fortfarande cp.



Näe, nu ska jag sova! Gonatt.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards