Alla inlägg den 17 april 2008

Av therese åkerberg - 17 april 2008 23:54

Nu e jag på strålande humör igen =) Åkte med Anna uoo hit och hennes super trevliga syster!:)


Innan färden upp hit så lyckades jag först koka över mina små bönor, så jag har för tillfället en svart spis och ett golv med svarta prickar i hela köket (!). Nåväl, när jag väl hade kokat dom i 50 min så är dom fortfarande hård, men ajg hade ingen tid över att koka längre, så jag fick ha dom i fryspåsar o la in i frysen, hur bra och god dom där bönorna kommer att bli känns lite tveksamt alltså....

Sen när jag sitter ute i solen med all min packning och väntar på tjejerna, så sitter jag på min väska, och tänker att gud vad gott det luktar här ute, måste vara nån ventil i närheten och att nån tvättar eller duschar, för väldigt starkt luktade det. Efter några minuter börjar jag höra ett svagt "sus" ljud... och jag kollar ner och upptäcker att jag sitter precis just på min mouse-flaska... som jag hade använt nån enstaka gång, alltså fulla flaskan kvar... Och jag hade lagt den i ytterfacket på ena väskan, där jag hade små hål, som det pös ut i.... så där satt jag med en väskor full i skum, mitt ena smalben + sko och ingen hår-mouse kvar... Det va liksom grädden på moset på min fantastiska dag (?).


Ja, men bilresan upp va trevlig. Och det va så himla skönt att kliva in i Johans lägenhet och ställa in all väskor och lägga sig i sängen med han o kramas lite, och prata om dagens händelser. Efter det tog vi på oss jogging-kläder och joggade forsen runt, hua, konditionen är inte på topp men den ska upp, så äre bara. Sen gjorde vi en skitgod sallad med ädelost och vindruvor och åt majskolvar till det, super gott va det.

En sak jag har tänkt på, jag har alltid älskat vegitarisk mat... Och jag har lite krångel med min mage o så, både när det gäller mjölk och kött... (inte för att jag har haft funderingar på att bli vegan men).

Jag har börjat funderat lite på att bli vegitarian, faktiskt. Men det känns lite fjantigt när jag inte direkt har några argument emot att äta kött, utan då tänker jag mer på min mage och mina tarmar. För hur än det är så är det bättre att äta vegitarisk mat, om man vill vara skonsam mot magen. Sen äre ju bara att äta lite kosttillskott om så behövs.

Då jag va i Huddik så bodde jag med en tjej som va vegitarian, så det blev en hel del sån mat där. Och även när jag va i Portugal i 3 veckor, så blev det bara vegitariskt.

Jaa, jag är helt inne på det iaf. Jag överväger det faktiskt.



Nu har hjärtat mitt gått på jobbet och kommer inte hem fören 7 imorrnbitti, längtar tills han kommer o kryper ner bredvid mig!!=)

Och jag blir här ända tills på tisdag tror jag.


Så Emma? Jag är inte hemma förens då, är du kvar i Sundsvall då eller åker du tillbaks till Falun redan på Söndag? Hör av dig, min telefon går det inte att ringa ut på, fortfarande cp.



Näe, nu ska jag sova! Gonatt.

Av therese åkerberg - 17 april 2008 16:17

Ingen bra dag idag. Har bara känt stress, stress, stress och sa jag stress ????


Så känner mig mer eller mindre varje dag, men till vilken nytta?? jag har inget att stressa ÖVER eller TILL?? Vad äre för fel på en egentligen....



Blir inge jobb imorgon heller, så jag tar mitt pick o pack och liftar med Anna till Ånge, då hon ändå ska till Vemdalen.

Jag hoppas på en bra helg utan svull mat, alkohol och allt annat onyttigt.



näe, ska väl byta plats från datorn till tven kanske?? Nå annat finns ju inte på listan.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards