Alla inlägg den 1 december 2007

Av therese åkerberg - 1 december 2007 19:23

Ah, äntligen hemma! Sitter och små-smuttar på hjotron-glögg, fick bara ett plus i betyg men jag tycker den är riktigt god!!!


Imorse kom mammi o syster och hämtade mig i Känne, sen for vi te Ljusdal o handlade lite, sen stannade vi till i Huddik, där jag hämtade all min post och pratade av mig lite, enormt skönt! Sen stannade vi till och käkade thai-mat.


Ja, min lilla nutrilett idé funkade tills jag kom till farmor o farfar som pulade i en massa kakor, bullar, chips och glass! Sååå, de gick ju inga vidare bra... Men, jag får stå ut med mina fix-idéer helt enkelt.



Vilket jävla väder det är ute, det säger man varje vinter..."åh så mkt snö....ååå storm....hit o dit"...hah! Men det är roligt....



På Måndag ska jag åka till Sundsvall och lämna blod, jag har inte riktigt brytt mig förut om det, om att donera eller så heller för den delen, tills jag såg min mormor dö av canser, jag verkligen hatar den sjukdomen.


Jag kom till sjukhuset efter att ha tagit taxi från huddik till sundsvalls-sjukhus 5 på morgonen, va där vid 6, höll hennes hand fram till kvart i tolv, då hon somnade in. Jag hann säga att jag älskar hon och att jag va där och att hon inte behövde vara rädd. Så låg hon där med syrgas och slangar överallt och andades jätte tungt, tills hon fick andningsuppehåll två gånger, så drog hon ett djupt andetag och sen va det slut...... Jag satt och höll hennes hand i en timme innan jag kunde släppa den och gå därifrån.

Jag stod min mormor väldigt enormt jätte mkt nära. Hon hade haft blodcanser över tio år, helt otroligt att hon har klarat sig så bra och länge som hon har gjort.



Så därfär, när jag var i Sundsvall och shoppade så kom det fram en dam till mig och frågade om jag var intresserad av att lämna blod, och då slog det mig, att självklart var jag det. Hade inte människor lämnat blod så hade inte min mormor kunnat leva alla dessa år som hon hade sjukdomen, då hon fick åka ner minst 1 gång och få nytt blod.



Ah, näe, tro om man ska tjocka i sig lite ännu mer onyttigheter och kura ner sig i soffan med sina extra tio kg !!! hahaha!



Höööörs hej!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25 26
27
28 29
30
31
<<< December 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards