Direktlänk till inlägg 18 mars 2008

Måste ta tag i...

Av therese åkerberg - 18 mars 2008 14:59

bloggen! Jag har haft internet varje kväll då jag va i Thailand, men orkade inte skriva någon blogg då jag va där.


Jag har haft det helt underbart, sol varje dag, badat varje dag, gått in i huset för att svalka mig (!), shoppat en hel massa, druckit goda drinkar och öl och ätit fantastisk god och stark mat!

Vi har snorklat i kristallklart vatten, varit vid "River Kwai" och tittat, vilket va helt facinerande.... Vilket jobb dom gjorde, och det fick en att tänka vad människan är kapabel till egentligen.


Shoppingutbudet var enormt, sista dagen va vi inne i Bangkok, på STORA marknader och stora shoppingcenter, vilket va de värsta jag har sett i hela mitt liv, hahaha! Det va helt jävla galet, vilken jävla upplevelse alltså.


Sista middagen inne i Bangkok va vi på Hard Rock Café, så pappa fick sitt efterlängtade hard rock café glas, som han samlar på, och förstårs en tröja därifrån :P


Jag och syrran köpte oss en varsin resväska som vi fyllde med kläder, smink, skor och lite annat! De va riktigt guld :D


Men jag måste ju säga, borta bra men hemma bäst! Jag har saknat Johan läskigt mycket, fatta om d va underbart att komma hem, åsså satt han i soffan då jag kom hem och såg sådär förbjudet söt ut !:D Vi har myst en hel massa!=) Igårkväll somnade vi båda vid 8, han vaknade av att jag låg o gnissla tänder, vid halv 3 på natten, och insåg att han hade missat tolv tåget hem till Ånge, så stackarn fick GÅ ner till tågstation vid halv fem imorse!!! Men jag klagade inte, jag fick bara ha han här en natt till :P


Idag har jag varit på skolan, vi läser nu social omsorg, vilket jag tycker är skit intressant, så det går hur lätt som helst att sitta på lektionerna!!

Imorgon ska jag skola in mig på ett demensboende inne i Skönsberg, så jag får lite extra casch, och även sommarjobb, lovely!


Efter det ska jag ta tåget upp till Ånge och vara där tills på fredag! Sen åker jag o Johan med mamma o pappa till Känne, då farmor o farfar har sin traditionella fisketävling på påskafton =)

Ska va där hela helgen å ha de mysigt i påsk :) Och sen är det även en hel veckas påsklov...ojojoj va skönt :)




Bilder från Thailand kommer vid ett annat tillfälle!


Ha de så bra!

 
 
Helené

Helené

18 mars 2008 18:49

Du måste ju svara när jag ringer :D Vill ju parta med dej förstår du väl!
Hoppas du har haft de underbart o ring när du har tid :D Älskar o saknar dej !

http://www.missh.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Emelie

18 mars 2008 21:27

Välkommen hem=)

 
emmish

emmish

18 mars 2008 22:32

Skönt att ha dig hemma och ni verkar ha haft dte riktigt toppen där nere (jag är fortfarande avis:P)
Ser framemot lite bilder ifrån thaliand! sköt om dig gumman, puss

http://emmish.bloggagratis.se

 
AK

AK

19 mars 2008 06:50

hej gumman! granloholm, det är ju en bit meen det känns helt okej. får se hur det känns efter imorgon bara. Aah shit, värsta kulan eller hur :)

http://www.annaK.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av therese åkerberg - 23 maj 2008 12:22

Har bytt blogg! Gå hit istället....   www.theresiiia.blogg.se ...

Av therese åkerberg - 22 maj 2008 15:16

Har suttit och skrivit från halv 9 imorse till halv 3 idag, med 45 min rast. Jag har ont i mina fingrar! Jag är iaf nöjd med min skrivning, jag är glad om jag får ett G! Vill verkligen inte göra om hela proceduren! Man känner sig så jäkla nöjd efterå...

Av therese åkerberg - 21 maj 2008 22:20

Fyller hela 47 år idag! Hujeda mig vad tiden går, snart 50 :P   Han trodde iaf att jag hade glömt bort hans födelsedag, så han ringde mig då jag och Johan satt på torget och pluggade som svin, och frågade med en lite mesig röst om jag hade glömt hans...

Av therese åkerberg - 21 maj 2008 01:18

Jag är bara människa.   Ibland undrar jag vad livet går ut på? För ibland känns alls så himla meningslöst. Har iaf pluggat som en idiot, då jag ska tenta av 2 kurser på Torsdag, är verkligen toknervös!!!! Jag hoppas jag klarar det. Jobbet ringde ida...

Av therese åkerberg - 19 maj 2008 01:38

Life's going by me. And still I say, Oh God! I'm making the same mistakes. Low? I'm on empty. Try to erase all the bad times. Free? I don't seem to be. My soul remains tied to your life. Every breath you breathe deep, I feel you circu...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards