Alla inlägg den 24 mars 2008

Av therese åkerberg - 24 mars 2008 20:33

Jaaa... då va det ett tag sen man skrev igen då!


Har märkt att det är väldigt många som är inne och läser min blogg, kul =) Eller många och många.... rätt så iaf =)


I Torsdags va vi hos Johans mamma på middag, då även Johans urgulliga syster Maria va hemma på besök, himla gullig tjej!=)

Efter middagen kom min familj och hämtade mig och vi åkte till Känne!

Då vi kom upp fikade vi kvällsfika och gubbarna drack nån whiskey.

Sen blev det sänggång, snacka om att jag o Johan fick värma oss genom kroppsvärme! Hujeda mig va kallt d va, haha! Vi sov i "stor-kåken", min famors mammas gamla hus.


Fredagmorgon klev vi upp, fikade en rejäl frukost och tog skotrarna ut på sjön och anglade, och strålande sol va det!

Pappa o Johan va ett lag, farfar o morfar i ett, Thomas o Jens i ett och Birger o Mats i ett!

Vi tjejer satt och solade och hejjade på grabbarna!=)

Vi åt goda sillpaket som mamma hade gjort, sjukt gott! Man har potatis, saltsill och lök, och smör uppe på, i ett foljepaket, som man sen lägger på elden! Himla gott. Vi drack öl, likör och en och annan whiskey! Och jag körde skoter så mkt jag kunde, fan vad roligt det är med skoteråkning!


Efter ett tag åkte vi hem till stugorna igen!

Vilade ett tag... sedan satt vi oss alla bakom häbbret och solade och drack nån öl! Sedan blev det middag och lite fest, väldigt trevligt men tidig kväll....


Lördagen va de dags för den riktiga fisketävlingen, jag och Johan pimplade i knappt en halvtimme innan vi gav upp, hehe! Hamburgare blev det också, som mamma, Åsa och faster åkte runt på skotern och sålde!=)


Vid halv sex va det middag o stugan hos farmor o farfar, vilket bestod av vitlöksräkor, saffransaouli, pesto, bulgursallad med soltorkade tomater, kött, potatisgratäng och sallad, MUMMA! Efter det blev det tårta eftersom farmor fyllde hela 66 år!=)

Senare på kvällen blev det nån öl och lite vin, men trötta och tråkiga jag la mig före kl 9 tror jag.... var så otroligt trött! Dom andra satt uppe och drack whiskey och spelade poker!


Söndagen blev det lite mer solning, och därefter packning, och sen middag innan vi for hem igen!


Imorse tog jag o Johan oss en promenad i det sjukt fina vädret bort till hans pappa och åt en tidig middag, senare åkte vi ner till hans mamma och umgicks lite!


Nu har vi precis glott på en film och myst på! Blir väl hemgång för mig imorgon eftersom att jag ska jobba på onsdag, min första dag, lite pirrigt men mest är jag förväntansfull =) Verkade va ett otroligt bra ställe iaf!



Hoppas ni har haft en lika bra påsk som jag har haft!!!=)


Nu ska jag krypa ner bredvid min älskling!!!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards